Seakan sepertinya...

Saya suka membaca hasil karya ust hasrizal.. penulisannya yang padat dengan pesanan. Bukunya yang terbaru " SECANGKIR TEH PENGUBAT LETIH" dalam bab 'MASIN MULUT BONDA'. ringkasannya,,, ust hasrizal menceritakan yang ada beberapa peristiwa yang dia lakukan tetapi ada larangan bondanya.. akhirnya apa yang dilakukan tidak menjadi lancar dan ada sahaja musibah yang berlaku. Begitu juga dengan apa yang saya rasa.. ya.. yang saya terkesan serta terkilan.. menyesal? mungkin juga.. saya manusia.. tentu punya rasa.. Dulu saya pernah belajar di KUIS. saya ingat lagi saya tak dapat tawaran ipta.. saya nak masuk KUIS.. tetapi saya begitu risau untuk minta pada mak saya.. sehinggakan saya terpaksa tulis surat dan masukkan dalam beg tangan mak saya. dan akhirnya mak saya izikan.. saya sempat belajar 1 sem.. alhamdulillah.. saya belajar dengan seronok, aman bahagia dan CEMERLANG! kehidupan saya dengan rakan-rakan begitu baik. dengan pelajar ijazah dan senior juga sangat akrab. kepercayaan lecturer pada saya sangat tinggi hingga sanggup mengizinkan saya menjadi pengarah program satu program yang melibatkan pelajar senior ijazah dan diploma.. padahal masa itu saya pelajar diploma tahun 1! habis satu semester saya dapat tawaran UIAM. wow... universiti idaman. saya maklumkan pada mak.. mak tidak izinkan sebab duit banyak habis di KUIS.. banyak kali saya tanya dan telefon mak ketika itu.. hampir sahaja saya melupakan hasrat untuk masuk UIA. akhirnya mak benarkan sebab atuk saya suruh masuk. saya tahu mak berat hati. dan akhirnya.... kehidupan saya tak seperti di KUIS sebelum ini. prestasi pelajaran semakin menurun... entahlah.. ujian Allah pada saya.. doakan yang terbaik untuk saya...

Share:

0 comments