Situ... Sana... Sini....

Hampir bertahun-tahun tidak menjejak kaki ke negeri Kelantan.. finally i been there for three days. thanks pada kawan2 yang sudi ajak, sponser tempat tinggal, makan dan jadi my tourist guides sepanjang dekat sana?


Sorry guyzzzz... no photos taken by me. :) hurmm rugi pula tak ambil gambar kalau tak boleh la tunjuk tempat-tempat menarik dekat sana.

Hari pertama tak berapa awesome sebab bus rosak! haha ingat bolehla sampai Kelantan awak dalam pukul 5 petang. disebabkan terpaksa tunggu another bus untuk datang ambil perjalanan jadi 12 jam! fuhhhh memang penat badan-badan. Tapi, tak tahu kenapa malam tu tak boleh tidur dan asyik terjaga... mungkin terlalu excited nak berjalan esoknya atau memang tak biasa dengan tempat tidur baru. :)

hari kedua.. pagi-pagi lagi dah bersiap dan tunggu my friend datang ambil. So, tempat pertama di tuju ialah KB Mall.. pusing-pusing sementara tunggu kawan saya seorang lagi... Next, dah penat jelajah satu KB Mall.. masa untuk mengisi perut.. Mencari tempat makan tengah hari. Kitorang pergi Restoran Yati Ayam Percik. Kawan saya cakap restoran ni famous dan makanan dia best. Memang mula-mula masuk kedai tu memang ramai jugaklah pengunjung. Kitorang order nasi kerabu dengan ayam percik. 10 bintang untuk restoran ni!!!!
lepas makan singgah solat Zohor then sambung jalan-jalan dekat PCB... makan-makan2 sampai petang. Petang terus singgah rumah kawan saya di Pasir Pekan. Makan-makan dan solat Maghrib. Malam sambung lagi berjalan-jalan di wakaf che yeh... ok dunia sangat kecil.. dekat pasar malam di wakaf che yeh ni la saya jumpa my old friend..kawan zaman tadika dulu.. tak sangka. huhu dan ada lah beberapa kawan-kawan di UIA juga yang terserempak.. :) Habis round-round dan beli apa-apa yang patut balik rumah dan berehat.

Hari ketiga (last day).... huhu kejap je dah hari ketiga. hurmm so hari ini keluar awal pagi sebab nak breakfirst dekat Pasar Siti Khadijah... huhu pagi-pagi lagi dah makan laksam. Lepas breakfirst kitorang terus bertolak ke Rantau Panjang!.. wahhhhh ramainya orang.. pening-pening tengok orang ramai yang beli barang... ye la.. barang-barang dekat sini murah. huhuhu saya pun ada jugalah membeli-belah untuk family dan kawan-kawan rapat.. :) Petang tu singgah solat di Masjid Beijing dan Makan di Restoran Wau... Dan pukul 9.30 mlm bergerak balik Ipoh.. :)

Thnks kawan2!

Share:

0 comments